Hvorfor har du brug for et logo?

24 September 2020
Lykke Holzmann Søby

editorial

Et logo er vigtigt, fordi det:

Afslører virksomhedens identitet

Påtrykt dine produkter, dit visitkort og dit websted kommunikerer dit logo ejerskab. Det kan fortælle verden og/eller potentielle kunder, hvem du er, hvilken type produkt eller service du sælger, eller hvilke fordele du tilbyder forbrugerne.

Inviterer nye kunder til at lære dig at kende

Vi lever ikke i en monokromatisk verden. Folk er tiltrukket af interessante design og farver. Logoet, der markerer din pakke eller pryder din butiksfacade, skal være designet til at skabe interesse og vække potentielle kunders nysgerrighed, hvilket får dem til både at se og i bedste fald købe dit produkt.

Adskiller dig fra konkurrencen

Der er visse symboler, der repræsenterer bestemte industrier eller produkter. For eksempel, hvor mange pizzasteder har du set med et logo med en italiensk, kok med overskæg og en høj hvid hat? Måske holder han kæmpestor pizza? Et godt logo design afspejler hvad virksomheden er for en størrelse, men det skal også kunne adskille den pågældende virksomhed fra alle andre. Et godt logo design skal gerne være anderledes end alle de andre.

Giver brandloyalitet

Fra tid til anden vil en virksomhed re-designe deres logo, måske for at opdatere deres udseende eller afspejle virksomhedsændring. Som forbruger kan det være forvirrende. Når man er blevet vant til et godt logo, og en virksomhed ændrer det, kan man faktisk føle sig lidt snydt. Så skal man omskole sin hjerne for at lede efter noget nyt. Brand loyalitet betyder meget og er noget, som enhver virksomhed har brug for at fremme. Et genkendeligt og velkendt logo design går langt i retning af at opbygge brandloyalitet.

Kan være overalt

At placere dit logo på virksomhedens marketing, emballage, produkter, sociale medier, websted osv. er en måde at reklamere for et brand og strømline budskabet, uanset om det er i en butik, i kundernes hjem, online, dvs. overalt hvor virksomheden skal ses.

More articles